Otwarta droga w przyszłość – program integracji i aktywizacji kamiennogórskich Romów

Realizujemy pomysły, które zmieniają rzeczywistość!

Projekt realizowany jest w ramach Działania 7.5 Aktywna integracja, typ 7.5.D Wsparcie na rzecz społeczności romskiej Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Okres realizacji projektu: 01.04.2025 – 30.04.2026
Całkowita wartość projektu: 1 372 490,69 PLN
Wartość dofinansowania: 1 303 866,16 PLN
Dofinansowanie UE: 912 706,31 PLN

Kto może wziąć udział?
Projekt skierowany jest do osób narodowości romskiej zamieszkujących Kamienną Górę, które doświadczają ubóstwa i wykluczenia społecznego. Uczestnikami mogą być zarówno osoby dorosłe, chcące poprawić swoje kompetencje społeczne i zawodowe, jak i dzieci i młodzież wymagające wsparcia edukacyjnego. Priorytetowo traktowane będą osoby długotrwale bezrobotne, bierne zawodowo, zagrożone marginalizacją oraz kobiety romskie doświadczające wielokrotnego wykluczenia.

Cel projektu:
Celem jest poprawa sytuacji społecznej, edukacyjnej i zawodowej społeczności romskiej poprzez kompleksowe działania integracyjne i aktywizujące. Projekt odpowiada na problem niskiej zdolności do samodzielnej integracji społeczno-zawodowej oraz podejmowania zatrudnienia. Dzięki wsparciu uczestnicy zyskają kompetencje i narzędzia pozwalające na skuteczniejsze funkcjonowanie w społeczeństwie i na rynku pracy.

Działania w projekcie obejmują:

  • opracowanie Indywidualnych Planów Rozwoju (IPR),
  • poradnictwo psychologiczne, prawne i rodzinne,
  • coaching i animację środowiskową,
  • warsztaty kompetencji społecznych, w tym warsztaty „Resilience training” oraz „Motywacja i poczucie własnej wartości”,
  • wysokiej jakości kursy zawodowe zakończone egzaminem kwalifikacyjnym,
  • 3-miesięczne staże zawodowe,
  • zajęcia w integracyjnej świetlicy środowiskowej dla dzieci romskich.

W projekcie zatrudniony jest asystent romski, co zapewnia wsparcie kulturowe i formalne na każdym etapie udziału w projekcie.

Rezultaty projektu:

  • 49 uczestników (31 kobiet i 18 mężczyzn) poprawi swoją sytuację społeczną, edukacyjną i zawodową,
  • 24 osoby (16 kobiet i 8 mężczyzn) przejdą przez pełną ścieżkę reintegracji społeczno-zawodowej,
  • 19 osób uzyska kwalifikacje zawodowe,
  • 24 uczestników odbędzie staże zawodowe,
  • 20% dorosłych uczestników podejmie zatrudnienie,
  • 25 dzieci romskich poprawi wyniki edukacyjne dzięki zajęciom wyrównawczym.

Realizatorzy projektu:

  • Realizator: Imagine Szkolenia Barbara Marcinkowska
  • Partner: Stowarzyszenie Asystentów Edukacji Romskiej w Polsce

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA

do projektu „Otwarta droga w przyszłość – program integracji i aktywizacji kamiennogórskich Romów” nr FEDS.07.05-IP.02-182/24 realizowanego w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania nr 7.5 Aktywna integracja – wsparcie na rzecz społeczności romskiej Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Słownik podstawowych pojęć:

Beneficjent – projektodawca, podmiot realizujący projekt pn. Otwarta droga w przyszłość- program integracji i aktywizacji kamiennogórskich Romów

EFS + – Europejski Fundusz Społeczny Plus.

FEDS 2021-2027 – Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.

Wsparcie – dla osób należących do społeczności marginalizowanych, w tym Romów oraz ich dzieci;

IP – Instytucja Pośrednicząca tj. Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.

Kandydat/ka – osoba, która złożyła Formularz rekrutacyjny/zgłoszeniowy i ubiega się o udział w Projekcie.

Kompetencje – wyodrębniony zestaw efektów uczenia się kształcenia, które zostały sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodny z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, odnoszącymi się w szczególności do składających się na nią efektów uczenia się.

Kwalifikacja – zestaw efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych nabytych w drodze edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nieformalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostało sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania.

Osoby z niepełnosprawnościami – osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2023 poz. 100 ze zm.), a także osoby z zaburzeniami psychicznymi, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2123) tj. osoby z odpowiednim orzeczeniem lub innym dokumentem poświadczającym stan zdrowia.

Projekt – przedsięwzięcie realizowane w ramach Priorytetu nr 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania nr 7.5 Aktywna integracja – wsparcie na rzecz społeczności romskiej Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus „Otwarta droga w przyszłość- program integracji i aktywizacji kamiennogórskich Romów”

Uczestnik Projektu – Kandydat/Kandydatka, który/-a został/-a wybrany/-a do udziału w Projekcie w wyniku procedury rekrutacyjnej, znalazł/-a się na ostatecznej liście Uczestników Projektu, przynależący/-a do grupy docelowej projektu.

         § 1 – Informacje ogólne

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa w projekcie pod nazwą „Otwarta droga w przyszłość – program integracji i aktywizacji kamiennogórskich Romów”, realizowanym przez Imagine Szkolenia Barbara Marcinkowska w Partnerstwie ze Stowarzyszeniem Asystentów Edukacji Romskiej w Kamiennej Górze w okresie od 01.04.2025 r. do 30.04.2026 r.

Projekt skierowany jest do kamiennogórskich Romów, ich dzieci oraz osób z bezpośredniego otoczenia

Przez miejsce zamieszkania rozumie się miejscowość, w której osoba przebywa z zamiarem stałego pobytu.

Celem projektu jest integracja społeczna i aktywizacja 24 dorosłych i 25 dzieci mieszkańców Kamiennej Góry ze społeczności romskiej, o której mowa w pkt 2, poprzez kompleksowe wsparcie społeczne, edukacyjne i zawodowe.

Wsparcie w ramach projektu obejmuje następujące formy:

  1. Indywidualny Plan Rozwoju (IPR)
  2. Diagnoza potrzeb uczestnika,
  3. Opracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju, 4 godziny indywidualnych spotkań
  4. Coaching i animacja środowiskowa- 20 h na każdego uczestnika, w formie spotkań indywidualnych z coachem i animatorem,
  5. Warsztaty kompetencji społecznych
  • Resilience training – 24 godziny warsztatów z zakresu budowania odporności psychicznej i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych,
  • Motywacja i budowanie poczucia własnej wartości – 16 godzin warsztatów dedykowanych kobietom romskim doświadczającym wielokrotnego wykluczenia ze względu na przynależność etniczną, sytuację rodzinną, niski poziom wykształcenia i trudną sytuację materialną.
  1. Usługi aktywnej integracji- po 8 godzin na uczestnika poradnictwa indywidualnego (psychologiczne, prawne, rodzinne). Zakres i tematyka dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników.
  2. Szkolenia zawodowe
  • Średnio 80 godzin szkoleń (zgodnie z ustalonym IPR),
  • Egzamin i uzyskanie certyfikatu kwalifikacji/ kompetencji,
  • Stypendium szkoleniowe w wysokości 13,30 zł za każdą faktycznie zrealizowaną godzinę szkolenia.
  1. Staże zawodowe
  • 3-miesięczne staże u pracodawców,
  • Stypendium stażowe w wysokości 1 994,40 zł brutto miesięcznie,
  • Organizacja i opieka nad stażami zapewniona asystenta romskiego, coacha, animatora, opiekuna stażysty
  1. Świetlica środowiskowa
  • Organizacja zajęć edukacyjno-wyrównawczych, integracyjnych, rozwojowych i artystycznych dla dzieci i młodzieży,
  • Organizacja wycieczek (jednodniowych i kilkudniowej do Krakowa), wydarzeń środowiskowych i spotkań rodzinnych,
  • Opieka pedagogiczna i wsparcie asystenta romskiego oraz wychowawców podczas zajęć.
  1. Konkurs wiedzy o Romach przeprowadzony w Szkole Podstawowej nr 2 w Kamiennej Górze

Wszystkie formy wsparcia będą dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników wynikających z ich wiedzy, umiejętności, kompetencji, sytuacji życiowej oraz gotowości do podjęcia aktywizacji społecznej i zawodowej. Każdy dorosły uczestnik projektu otrzyma spersonalizowaną ofertę wsparcia zgodną z ustalonym Indywidualnym Planem Rozwoju.

     Udział w projekcie jest bezpłatny.

Biuro projektu mieści się w Świdnicy (58-100), ul. Równa 13,  tel. 888 459 235, 539 863 716, 502 308 325; strona internetowa: www.imagineszkolenia.pl; barbara@imagineszkolenia.pl; slawomir@imagineszkolenia.pl. Biuro czynne od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00 – 16:00. Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie internetowej: https://imagineszkolenia/projekt

Projekt realizowany jest na terenie Kamiennej Góry

         § 2 – Uczestnicy projektu

  1. W projekcie mogą uczestniczyć wyłącznie osoby ze społeczności romskiej zamieszkałe , w rozumieniu Kodeksu Cywilnego,  w Kamiennej Górze.
  2. Projekt obejmuje dwie grupy:
    • 24 osoby dorosłe (16 kobiet i 8 mężczyzn) zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym,
    • 25 dzieci i młodzieży romskiej (15 kobiet, 10 mężczyzn) objętych wsparciem świetlicy środowiskowej.
  3. Każdy uczestnik projektu (dorośli i dzieci) korzysta z form wsparcia wskazanych w Indywidualnym Planie Rozwoju (IPR) lub karcie zapisu do świetlicy  (dzieci).
  4. Spełnienie kryteriów przynależności do grupy docelowej będzie weryfikowane za pomocą następujących dokumentów: formularza zgłoszeniowego, zaświadczenia/innego dokumentu wystawionego przez właściwy podmiot, oświadczenia, orzeczenia, postanowienia itp.
  5. W ramach projektu wszyscy dorośli uczestnicy skorzystają z form wsparcia dostosowanych do indywidualnych potrzeb, zgodnie z ustalonym Indywidualnym Planem Rozwoju (IPR), w tym:
  1. Przygotowanie Indywidualnego Planu Rozwoju (IPR)
  • diagnoza sytuacji zawodowej, identyfikacja potrzeb i barier, określenie celów oraz zaplanowanie indywidualnej ścieżki wsparcia (4 godziny indywidualnych spotkań);
  1. Szkolenia zawodowe
  • służące uzupełnieniu lub nabyciu nowych kompetencji i kwalifikacji zawodowych niezbędnych na rynku pracy,
  • zakończone egzaminem kwalifikacyjnym i uzyskaniem certyfikatu,
  • za udział w szkoleniach uczestnikom przysługuje stypendium szkoleniowe w wysokości 13,30 zł brutto za każdą faktycznie zrealizowaną godzinę szkolenia;
  1. Warsztaty kompetencji społecznych, w tym:
    Resilience training – 24 godziny warsztatów budujących odporność psychiczną i umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych,
    Motywacja i budowanie poczucia własnej wartości – 16 godzin warsztatów dedykowanych kobietom romskim doświadczającym wielokrotnego wykluczenia ze względu na przynależność etniczną, sytuację rodzinną, niski poziom wykształcenia i trudną sytuację materialną.
  2. Indywidualnie dopasowane formy wsparcia:
    poradnictwo psychologiczne, prawne i rodzinne (do 8 godzin na uczestnika),
  3. Dodatkowe formy wsparcia aktywizacyjnej ścieżki rozwoju, zgodnie z zapisami Indywidualnego Planu Rozwoju (IPR):
  • coaching i animacja (śr. 20 godzin/osoba),
  • staże zawodowe (trzymiesięczne): Uczestnik otrzymuje stypendium stażowe w wysokości 1 994,40 zł brutto/miesiąc.
  1. Dzieci i młodzież uczestnicząca w projekcie w ramach świetlicy środowiskowej skorzystają ze wsparcia obejmującego:
  • zajęcia edukacyjno-wyrównawcze, integracyjne, rozwojowe i artystyczne (240 godzin),
  • wycieczki jednodniowe i kilkudniową wycieczkę do Krakowa,
  • wydarzenia środowiskowe i spotkania rodzinne,
  • opiekę i wsparcie asystenta romskiego i wychowawców.
  1. Spełnienie kryteriów przynależności do grupy docelowej będzie weryfikowane za pomocą następujących dokumentów: formularza zgłoszeniowego, zaświadczenia/innego dokumentu wystawionego przez właściwy podmiot, oświadczenia o przynależności do społeczności romskiej, orzeczenia o niepełnosprawności itp.

    § 3 – Prawa i obowiązki Uczestników Projektu
  1. Uczestnik/Uczestniczka Projektu (zarówno osoba dorosła, jak i dziecko/młodzież objęta wsparciem świetlicy środowiskowej) są zobowiązani do:
  1. a) zapoznania się z dokumentami regulującymi zasady uczestnictwa w Projekcie, opracowanymi przez Beneficjenta, oraz przestrzegania ich postanowień i zawartych umów;
    b) wypełniania ankiet dotyczących oceny realizacji form wsparcia, w tym ankiet ewaluacyjnych przeprowadzanych w trakcie i po zakończeniu wsparcia;
    c) uczestnictwa w zaplanowanych formach wsparcia, zgodnie z ustaleniami Indywidualnego Planu Rozwoju (IPR) lub Karty zapisu do świetlicy środowiskowej;
    d) w przypadku dorosłych uczestników – udziału w spotkaniach z doradcą zawodowym, psychologiem w ramach ścieżki reintegracji, uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć w ramach szkoleń oraz warsztatów kompetencji społecznych, a także korzystania z pozostałych form wsparcia zgodnie z IPR;
    e) w przypadku dzieci i młodzieży – uczestnictwa w zajęciach świetlicy środowiskowej, w tym w zajęciach edukacyjno-wyrównawczych, integracyjnych, rozwojowych, artystycznych oraz w wydarzeniach organizowanych w ramach projektu;
    f) udzielania informacji Beneficjentowi związanych z realizacją projektu (telefonicznie, za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej), również po zakończeniu udziału w Projekcie;
    g) składania zgodnych z prawdą oświadczeń i informacji w związku z uczestnictwem w Projekcie;
    h) przekazania Beneficjentowi, w terminie do 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie, informacji o swojej sytuacji społeczno-zawodowej i statusie na rynku pracy (dotyczy dorosłych uczestników);
    i) punktualnego uczestnictwa w zajęciach oraz potwierdzania obecności na listach obecności;
    j) potwierdzania własnoręcznym podpisem odbioru materiałów dydaktycznych, skorzystania z poczęstunku, lunchu, noclegu (jeżeli przewidziano takie wsparcie);
    k) przystąpienia do egzaminów kwalifikacyjnych organizowanych w ramach szkoleń (dotyczy dorosłych uczestników);
    l) bieżącego informowania Beneficjenta o wszelkich okolicznościach mogących wpłynąć na udział w Projekcie.
  1. W przypadku naruszenia powyższych obowiązków lub rezygnacji z udziału w Projekcie bez uzasadnienia ważnymi powodami osobistymi po otrzymaniu pierwszego wsparcia, a także w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności przekraczającej 20% zajęć w ramach szkoleń, Beneficjent ma prawo skreślić uczestnika z listy uczestników Projektu.
  2. Uczestnik/Uczestniczka Projektu ma prawo do:
  1. a) równego traktowania – zgodnie z zasadami równości szans, równości płci oraz zasadą niedyskryminacji, w tym realizacji projektu zgodnie z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych i Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej,
    b) korzystania ze wszystkich form wsparcia przewidzianych dla danej grupy docelowej, zgodnie z ustaleniami IPR lub Karty zapisu do świetlicy,
    c) kontaktu z Beneficjentem we wszystkich sprawach związanych z uczestnictwem w Projekcie,
    d) ochrony danych osobowych – przetwarzania danych wyłącznie w celach związanych z realizacją Projektu,
    e) otrzymania materiałów dydaktycznych, szkoleniowych oraz skorzystania z lunchu, serwisu kawowego
  2. f) skorzystania z ubezpieczenia NNW podczas szkoleń i staży,
  3. g) otrzymania zaświadczenia potwierdzającego ukończenie danej formy wsparcia (po spełnieniu określonych warunków),
    h) usprawiedliwienia nieobecności z powodu choroby lub ważnych sytuacji losowych,
    i) rezygnacji z udziału w Projekcie z ważnych powodów osobistych.
  1. Uczestnik/Uczestniczka świetlicy środowiskowej ma dodatkowo prawo do:
  1. a) uczestnictwa w zajęciach i wydarzeniach organizowanych przez świetlicę,
    b) korzystania z opieki i wsparcia asystenta romskiego i wychowawców,
    c) uczestnictwa w wycieczkach, spotkaniach i wydarzeniach środowiskowych realizowanych w ramach Projektu.
  1. Wszelkie roszczenia i kwestie sporne związane z realizacją obowiązków uczestników oraz udzielaniem wsparcia regulują zapisy dokumentów projektowych, w tym zawieranych z uczestnikami umów, np. Umowy o świadczenie usług doradczo-szkoleniowych (załącznik nr 4).

    § 4 – Zasady rekrutacji Uczestników do projektu
  1. Rekrutacja prowadzona będzie w sposób otwarty, ciągły i jawny, poprzez nabór Formularzy zgłoszeniowych/rekrutacyjnych, z poszanowaniem zasady równości szans, w tym równości płci oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, aż do wyczerpania limitu miejsc.
  2. W przypadku zagrożenia nieosiągnięcia wskaźników związanych z liczbą uczestników, Beneficjent zastrzega sobie możliwość uruchomienia naborów dedykowanych dla określonych podgrup (np. kobiet romskich, osób z niepełnosprawnościami). Informacja o takim naborze zostanie zamieszczona w ogłoszeniu o naborze.
  3. Celem rekrutacji jest wyłonienie 24 dorosłych uczestników projektu (16 kobiet i 8 mężczyzn) oraz 25 dzieci i młodzieży romskiej (15 dziewczynek i 10 chłopców) zgodnie z kryteriami określonymi w §2.
  4. Beneficjent opublikuje na stronie internetowej www.imagineszkolenia.pl pełną dokumentację rekrutacyjną tj.
  • Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
  • Formularzem zgłoszeniowym/rekrutacyjnym,
  • Umową uczestnictwa w projekcie
  • Inne obowiązujące w procesie naboru załączniki
  1. Warunkiem objęcia kandydata procesem rekrutacyjnym jest dostarczenie prawidłowo wypełnionego i podpisanego Formularza zgłoszeniowego/rekrutacyjnego (w wersji papierowej lub elektronicznej: podpis kwalifikowany, ePUAP, podpis osobisty) wraz z wymaganymi załącznikami.
  1. Formularze zgłoszeniowe można składać:
  • bezpośrednio w Biurze Projektu: ul. Równa 13, 58-100 Świdnica,
  • za pośrednictwem asystenta romskiego,
  • drogą pocztową, kurierem, e-mailem lub osobiście w godzinach pracy Biura (poniedziałek–czwartek, 9:00–15:00).
    Dane kontaktowe:
    nr tel.: 888 459 235, 502 308 325, 539 863 716
    e-mail: barbara@imagineszkolenia.pl, slawomir@imagineszkolenia.pl
  1. Za termin złożenia dokumentów uznaje się datę ich wpływu do Biura Projektu.
  2. Formularz powinien być wypełniony w języku polskim (elektronicznie lub czytelnie odręcznie). W przypadku braku możliwości uzupełnienia niektórych pól należy wpisać „nie dotyczy”.
  3. Każdy Formularz zgłoszeniowy otrzyma numer rekrutacyjny nadany według daty i godziny wpływu do Biura Projektu.
  4. Proces rekrutacji składa się z dwóch etapów:
  1. a) Ocena formalna – weryfikacja poprawności i kompletności dokumentów, przynależności do grupy docelowej oraz spełnienia warunków formalnych. Ocena dokonywana jest w oparciu o Kartę oceny formalnej (załącznik nr 2).
    b) Ocena merytoryczna – rozmowa i test motywacyjny przeprowadzone przez Komisję Rekrutacyjną z udziałem asystenta romskiego. Ocena dokonywana w oparciu o Kartę oceny merytorycznej (załącznik nr 3).
  1. Kryteria formalne:
  • Status osoby niezarejestrowanej w PUP (potwierdzenie z ZUS oraz oświadczenie),
  • Zamieszkanie w Kamiennej Górze,
  • Brak uczestnictwa w innych projektach aktywizacyjnych współfinansowanych z EFS+,
  • Poprawność i kompletność dokumentacji.
  1. Kryteria merytoryczne (0–100 pkt):
  • Test motywacyjny – maks. 60 pkt,
  • Rozmowa kwalifikacyjna – maks. 40 pkt.
  1. Kryteria premiujące:
  • Osoby z niepełnosprawnością – 10 pkt,
  • Kobiety romskie – 5 pkt,
  1. Kolejność na liście rankingowej ustalana będzie wg malejącej liczby punktów uzyskanych w ocenie merytorycznej. W przypadku równej liczby punktów decyduje wcześniejsza data wpływu Formularza.
  2. Kandydaci, którzy z powodu braku miejsc nie zostaną zakwalifikowani, trafią na listę rezerwową z zachowaniem kolejności wg punktacji.
  3. W celu zapewnienia równości szans punkty uzyskane przez kobiety i mężczyzn będą analizowane osobno.
  4. Ostatecznego wyboru uczestników dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
  5. Po zakończeniu oceny sporządzona zostanie:
  • podstawowa lista uczestników zakwalifikowanych do projektu,
  • lista rezerwowa.
  1. Dokumenty aplikacyjne nie podlegają zwrotowi.
  2. Kandydat, który złoży oświadczenia niezgodne z prawdą, może zostać wykluczony z projektu na każdym jego etapie.
  3. Kandydat ponosi odpowiedzialność za prawdziwość danych i oświadczeń złożonych w Formularzu zgłoszeniowym.
  4. Kandydaci zakwalifikowani w wyniku rekrutacji przechodzą do dalszych etapów udziału w projekcie.
  5. Proces rekrutacji prowadzony będzie z poszanowaniem zasad równości szans, dostępności i niedyskryminacji, w tym:
  • zapewnienia możliwości łączenia życia zawodowego i rodzinnego,
  • równego dostępu do wsparcia i ścieżek rozwoju,
  • organizacji wsparcia w lokalizacjach dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami,
  • możliwości realizacji wsparcia środowiskowego (dojazd kadry do uczestników w szczególnych przypadkach).

    § 5 – Postanowienia końcowe
  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
  2. Beneficjent zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do regulaminu lub ujęcia w nim dodatkowych postanowień, o czym powiadomi Uczestników Projektu poprzez informacje przekazane przez asystenta romskiego, zamieszczenie informacji w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej projektu.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie zapisy zawartych Umów pomiędzy uczestnikami a Beneficjentem, Wytyczne dotyczące realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027, regulacje Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, dokumenty programowe, a także przepisy prawa unijnego oraz prawa krajowego.

          ZAŁĄCZNIKI

  1. Wzór Formularza zgłoszeniowego.
  2. Wzór Karty oceny formalnej Formularza zgłoszeniowego.
  3. Wzór Karty oceny merytorycznej Formularza rekrutacyjnego.
  4. Wzór Umowa o świadczenie usług doradczo-szkoleniowych.

Projekt jest zgodny z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (w szczególności prawa ujęte w art. 5-9, art. 12, art. 16, art. 19-21, art. 24-30) oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. (w szczególności praw ujętych w art. 7-8, art. 11-12, art. 14, art. 16-17, art. 19-23, art. 26, art. 31, art. 37, art. 47).

W przypadku podejrzenia zaistnienia niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta/Partnera/Podmiotu upoważnionego do ponoszenia wydatków z postanowieniami Konwencji oraz Karty Praw, sygnały, zgłoszenia lub skargi w tym zakresie należy zgłaszać za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  • poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres IP FEDS – Instytucja Pośrednicząca Funduszami Europejskimi dla Dolnego Śląska 2021-2027, której rolę pełni Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy, ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4, 52-326 Wrocław
  • skrzynki nadawczej e-puap: Dolnośląski WUP

Imagine Szkolenia Barbara Marcinkowska oznajmia o możliwości zgłoszenia do Instytucji Pośredniczącej informacji o podejrzeniu wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji, które mogłyby mieć wpływ na realizację Projektu. Informację taką można zgłosić m. in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej: http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html